Özgül Öğrenme Güçlüğü Destek Eğitim Programı

ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ

Normal ya da normalin üstünde zekası olan bireylerin, yapılan testlere göre yaş, zeka düzeyi ve aldığı eğitim göz önüne alındığında okuma, matematik ve yazılı anlatım seviyesinin beklenenin altında olmasıyla konulan bir bozukluktur.

Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerde, bilgiyi işleme sürecinin aşamalarından bir veya birkaçında sorun görülebilir.

Girdi Aşaması ; bilginin duyu organları tarafından algılanma aşamasıdır. Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerde uyaranların algılanmasında görsel, işitsel, dokunsal, kinestetik (hareket) ve vestibüler (denge) açıdan sorun görülebilir.

İşleme Aşaması ; beyne iletilen bilginin, ‘sıraya koyma, soyutlama,organizasyon’ olmak üzere üç aşamadan oluşan işlenme sürecidir. Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerde bu aşamaların bir veya birkaçında sorun görülebilir.

Bellek-Depolama Aşaması ; beyne gelen bilginin kullanılmak üzere bellekte depolanması aşamasıdır.  Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerde kısa süreli, uzun süreli ve işleyen bellekle ilgili sorun görülebilir.

Çıktı Aşaması ; bilginin beyin tarafından hücrelere, kaslara, dil ya da motor etkinlik alanlarına gönderilmesidir. Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerde öğrenilen bilgilerin ifade edim biçimlerinden (konuşma, yazma, çizim, jest ve mimik) bir veya birkaçında güçlük görülebilmektedir.

 

TÜRLERİ

Disleksi (Okuma Güçlüğü) ; özel öğrenme güçlüğü bulunan bireylerde okumanın tamamlanması için gerekli olan fonolojik farkındalık, ses sembol eşleme bilgisi, sözcük bilgisi, okuma akıcılığı ve okuduğunu anlama becerilerinden bir ya da birkaçında sorun görülebilir.

Disgrafi(Yazma Güçlüğü) ; özel öğrenme güçlüğü bulunan bireylerde değişik kalem tutuşları görülebilir. Harflerin birbirinden farklı büyüklük ve şekillerde yazılması, el yazısının okunaksız olması, eksik harf ve kelimeler, harf ya da hece atlama-ekleme, harfleri tersten yazma gibi sorunlar görülebilir. Yaşadıkları bu güçlükler yazmaya karşı isteksiz olmalarına sebep olabilir.

Diskalkuli (Matematik Öğrenmede Güçlük) ; özel öğrenme güçlüğü bulunan bireylerde matematik becerilerinde sayıları öğrenme, ritmik sayma, işlem yapma, saat, para hesabı, ölçme ve problem çözme becerilerinde güçlükler yaşanmakta, akranlarından düşük performans görülebilmektedir.

 

KURUMLARIMIZDA UYGULANAN MÜDAHALE PROGRAMLARI

TÜRKÇE PREP ; Prof.J.P.Das tarafından geliştirilmiş ve PASS teorisinin eşzamanlı ve ardıl işlem özellikleri üzerine kurulmuş bir okumayı geliştirme programıdır.

TÜRKÇE MATH ; Bilimsel araştırmalar sonucunda geliştirilen kural ve araçları kullanarak, çocuğun matematiksel konsept temellerini güçlendirmeyi amaçlayan programdır.

CHECK UP ; Dikkat eksikliği ve dikkat dağınıklığı yaşayan bireyler için geliştirilmiş olup, bireylerin verdiği reaksiyonun bilişsel aktivitelerle desteklenerek yapılandırılması temeline dayanan yapılandırılmış dikkat programıdır.

DONA ; Fotoğrafik okuma becerisini kazanan bireylerin okuduğunu anlama becerine paralel olarak gelişen kreatif düşünme becerisini kazandırmayı amaçlayan okuma serisidir. Okunabilirlik indeksine göre kolaydan zora doğru bir sıralamada sunulur.

DMP (Disleksi Müdahale Programı) ; Eşzamanlılık, ardıllık, görsel işlemleme ile ilgili çalışmalar, kısa süreli bellek çalışmaları, otomatik patern çalışmaları, fonolojik ve fonem farkındalığı çalışmaları, akıcı olmayan okuma problemini çözmeye yönelik çalışmalar ile; geçmiş dönemde kazanmış olduğu yanlış okuma alışkanlığını ortadan kaldırarak yeni bir okuma alışkanlığı kazandırmak üzerine çalışmaların direk uygulayıcı eğitimdir.

LİFE KİNETİK; Nöronal öğrenme sürecini canlandırarak yeni beyin ağlarını yapılandırıp sinirsel semptomları azaltırken, konsantrasyonu ve görsel sistemin performansını iyileştiren bir eğitim programıdır. Özellikle disleksili bireyler için öğrenme kapasitelerini arttırmak için kurumuzda bu program uygulanmaktadır.

AUTO TRAIN BRAIN; Özel öğrenme güçlüğü tanısı alan bireylerin öğrenme yeteneklerini, zihinsel kapasitelerini geliştirebilmeleri amacıyla uygulanan programdır.


0505 645 6197