1- EYDE: Kurumumuzda Otizm Spektrum Bozukluğundan etkilenen bireylere sosyal, davranışsal, duyusal, iletişim, bilişsel ve akademik alanlarda bireysel, grup ve yoğunlaştırılmış eğitim programları (EYDE,ODEP)uygulanmaktadır.
Erken Yoğun Davranışsal Eğitim (EYDE) uygulamalı davranış analizi ilkelerine dayalı öğretim yöntemleri kullanılarak temel becerilerin erken yaşlarda yoğun bir eğitimle kazandırılmasını amaçlayan kapsamlı bir eğitim modelidir. EYDE alan çocukların bilişsel gelişim ,sosyal gelişim ve dil gelişimi alanlarında önemli ilerlemeler kazandığı bilimsel çalışmalarla kanıtlanmıştır. EYDE programlarının hedef kitlesi 3-7 yaş arası otizmli bireylerdir. Eğitime olabildiğince erken başlamak çocuğun gelişimi için önem taşımaktadır. EYDE programı çocuğun performansına göre farklılık göstermektedir. Eğitim koordinatörümüz tarafından bireye ayda 24,36 ve 60 seanslık olarak belirlenen yoğunlaştırılmış eğitim uygulanır. EYDE programında şu beceriler uygulanır.
1-Eşleme Becerileri
2-Sınıflama Becerileri
3-Taklit Becerileri
4-Alıcı Dil Becerileri
5-İletişim Öncesi Beceriler
6-Oyun Becerileri
7-İfade Edici Dil Becerileri
8-El Becerileri
9-Tuvalet Becerileri
10-Temel Öz bakım Becerileri
2-ODEP: Merkezimizde Okul Öncesi Destek Eğitim Programı(ODEP) da uygulanmaktadır. Ayda 24 ve 36 seans yoğun eğitim şeklinde uygulanır.ODEP yoğunlaştırılmış eğitimi şu becerileri kapsar:
1-Bilişsel Gelişim
2-Dil Gelişimi
3.Sosyal-Duygusal Gelişim
4-Motor Gelişim
5-Öz-bakım Becerileri
3- ABA(Applied Behavior Analysis) terapisi, otizmli çocukların yetersiz olduğu becerileri kazanmasını ve ortaya çıkan davranış sorunları ile başa çıkmayı amaçlar.Geliştirdiği davranış ilkeleri ile Davranış Analizi prensiplerini baz alarak öğretme teknikleri ve öğretim müfredatı geliştirmiştir.
ABA terapisinde her bir davranış ayrı ayrı öğretilir ve davranışları alt davranışlara bölüp basitleştirilir.Her bir davranış otizmi olan çocuğun anlayacağı seviyeye indirgenmektedir.
ABA Eğitimi otizmi olan çocukların yaşıtlarıyla birlikte eğitimlerine devam etmesini amaçlar.İstenmeyen davranışların azaltılıp alternatif davranışları ise artırmaya yönelik bir yöntemdir.Merkezimizde otizmli bireyler için uygulamalı davranış analizine uygun olarak ABA TERAPİSİ uygulanmaktadır.
4-FLOORTİME: Floortime, otizm spektrum bozukluğu, down sendromu, dil ve konuşma bozukluğu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, gelişimsel gerilikler, duygusal ve dürtüsel sorunları olan çocuklar ve onların aileleri için geliştirilmiş bir programdır. Çocuğun duyu, dil ve motor becerisinin değerlendirilip kısıtlılıkları belirlenir ve çocuğu daha iyi bir gelişim seviyesine taşımayı hedefler.
Floortime yönteminin temelinde çocuğun liderliğinde ilerlemek, onu izlemek ve ona ayak uydurmak vardır. Çünkü çocuk seçimleriyle bizlere ihtiyaçları ve kaçındığı durumlar hakkında bilgi verir. Aynı zamanda onun liderliğinde başlayıp sürdürülen etkinliklerde çocuğun daha çok keyif aldığı ve daha fazla gelişim zinciri kurduğu gözlenmiştir.Merkezimizde FLOORTİME uygulaması yapılmaktadır.